Cykla för livet!!!!!

Haha skoja bara :) Försökte lära Tintin att cykla i våras men det gick inte så bra. Han var inte motiverad då och det gick inte så bra. Men så igår när jag fick Tintin från Jimmy så berätta han att Tintin hade cyklat några meter på cykeln han har där. Så igår packade jag ju med cykeln och sen begav vi oss till Sörby. Vi var 4 stycken som turades om att hjälpa Tintin med balansen och att komma iväg. Såhär såg det ut först:

Sen kom vi på att sadeln nog var i det lägsta laget för honom. För han orkade inte riktigt trampa. Inställningen var ju bra förra året men han har såklart växt en del sen dess ;P Vi höjde sadeln ca 6 cm, sen försökte vi igen. Och då gick det såhär:

Lite skillnad va? Haha, det gick fort framåt sen kan man säga. Men han vågar inte cykla på grusen än. Har bara provat på gräsmattan och det är ju lite knöligt och tungt för honom. Har filmat honom också men morsans dator är för laggig för att jag ska orka pyssla med att lägga in filmen först på youtube och sen bloggen. så det får bli en annan dag.

Har jobbat i Bjärnum idag. Så nu ska jag vila en stund sedan blir det badhuset med HL och barnen.

Bjuder på en bild på Tintin som de tog här idag.

Ica
2010-07-27 @ 19:43:52

Men vad trevligt! underbar liten by va?^^

Minett
2010-07-28 @ 09:16:32
URL: http://mittlivsverk.blogg.se/

Underbar kan väl diskuteras, mysig ja, men jag skulle nog inte bosätta mig där ;)

Maja
2010-07-29 @ 10:09:50
URL: http://majapirayan.blogg.se/

ja det är inte kul, men min mjölkstockning försvann till dagen efter. Tur! det brukar ju ofta komma i början, men jag har aldrig haft det innan så lite konstigt det kom såhär sent! jag är tacksam att jag sluppit besvär hittils, amningen är något jag älskar och det hade varit tråkigt och ge upp, men strular det så förstår jag att det är en lösning.

Hur går det med huset? kommit på plats än? Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0