De senaste två nätternas drömmar

Den första drömmen blev inspireras av dokumentären Hästmannen och en bonde jag lärde känna för 1,5 år sen. Vi var på bondens gård som var väldigt maffig i drömmen, den hade extremt många stall och lador och huset var en riktig herrgård. Där skulle jag sova över och det skulle även Hästmannen Stig-Anders. Efter att ha visat honom runt därinne så sa bonden att vi fick sova i soffan tillsammans, dvs INTE en bäddsoffa. Jag blev helt förskräckt för han la ju sig där i bara t-shirt och utan kalsonger och drog och klia på pillesnoppen. Bonden såg min förtvivlan och bäddade istället gästsängen till mig i rummet breve så då kunde jag genast slappna av.

Den andra drömmen drömde jag inatt. Hade en massa stressdrömmar och efter en halvkass dag när man mår lite skit så får man även konstiga drömmar. Jag infann mig på jobbet i drömmen. Det kom en tjej från en annan avdelning som ville låna en burk med vita Waran tabletter (det har vi inte i vårt sortiment i verkliga livet), men jag lånade ut en burk till henne. Nästa vecka kom samma tjej tillbaka och ville låna ännu en burk med vita Waran tabletter. Jag tänkte att det var väldigt många patienter de hade som krävde vita Waran-tabletter. Sen skulle en kollega kolla tablettbeställningen och jag bad henne bara kika om det var någon som hade beställt hem vita Waran-tabletter på någon annan avdelning. Då visade det sig att tjejen som lånat två burkar av oss även hade beställt vita Waran-tabletter i systemet. Jag tänkte jag skulle konfrontera henne nästa gång jag såg henne. Sen hade jag ett ärende en natt på akuten och då såg jag den tjejen där, hon skulle låna vita Waran-tabletter! Jag stega rakt fram till henne och krävde att hon skulle komma tillbaka till min avdelning med de två tabletterna hon lånat, för man lånar inte utan att lämna tillbaka och jag hade minsann sett i systemet att hon hade även beställt en burk till sin avdelning. Jag frågade även om det var nåt skumt på gång och om hon sålde tabletterna vid sidan om jobbet. Hon blev skraj och började skaka och lovade att genast lämna tillbaka de två burkarna hon lånat.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0