Julafton i Öllsjö

Julafton började med paket öppning för Tintin efter frukosten.







Nöjd var han efter öppningen på morgonen. Sen dök mormor och Benny upp så då fick jag äntligen hjälp med alla förberedelser. Det skulle skalas räkor, grejas med potatis, ägg, stekas revben m.m m.m. Benny hjälpte Tintin med att bygga lego så vi fick lugn och ro i köket. Mynta passade på att smita ut en runda medan jag klippte till granbitar att dekorera bordet med haha. Så rörig dag. Men allt blev färdigt tills gästerna kom.



Benny slagga lite i soffan och spela snake på tintins telefon



Tintin hjälpte mig tända alla ljusen



Mamma grejar i köket



Mamma vilar och pojkarna busar i väntan på gästerna.
Efter all mat och Kalle Anka så fick barnen öppna sina julklappar. De blev väl nöjda efter diskussion från Lo om att han hade fått mindre än de andra, vilket han inte hade fått. Jag var noga med att det skulle finnas lika många paket till dom alla för att slippa den där diskussionen.


Trött nöjd och glad var nog allihop efter denna dagen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0