Lillejul i Sörby

På lillejul åkte jag, Henrik, barnen och Inger till Sörby. Där väntade min bror och hans fru och Tintins lilla kusin och sedan dök även min andra bror upp. Planen var att ta bilen ut i skogen och hälsa på tomten som sitter under sin sten där varje år och hälsar på alla barnen och tar emot önskelistor. Det är en jättemaffig sten som ser ut att kunna tippa när som helst. Han satt där med lite marshaller kring sig och en mysig brasa tänd. Han "Ho Ho":ade och frågade om de hade ätit sin spenat och om de varit snälla. Tintin och Lo var inte blyga. De sa hur gamla de var och lämnade sina listor. Li däremot var lite blyg men jag följde med henne fram så lämnade hon listan iaf. Sen bjöds det på pepparkakor och julmust så barnen var nöjda :) Det var ganska mörkt där eftersom det inte var någon snö som lyste upp. Barnens åsikter är viktigast :)





Efteråt ville Tintin och Lo att T skulle sova i samma säng som Lo. Men det hade inte unkat så T blev jätteledsen när vi sa nej, en annan dag. Så han fick trösta sig med en julklapp när han kom hem.





Tintin satt och byggde till ungefär 22.30. Jag gick och lade mig redan vid 21. Hade ju jobbat min tredje natt och bara sovit 3 timmar på dagen så jag var helt färdig. Gott sov vi den natten iaf :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0