Skolskjuts

Idag var min plan att Tintin skulle få åka skolbuss. Vi var nästan på väg mot bilen när bussen till slut kom. Jag hade läst på som en galning kvällen innan om tider och hämtningsställe. Och när bussen väl kom körde han förbi oss men han såg väl mina gester så han stannade, så sprang vi ikapp honom. Han sa att det var ingen som hade berättat att han skulle hämta ett barn på lägervägen, så berättade han att sånt skulle man anmäla till kommunen och sen skulle de meddela chauffören. Och det är ju väldigt märkligt att man varken läst eller hört detta någonstans. Tintin fick iaf åka med dit idag, och det tacka jag för. Men jag ringde till Tintins fröknar direkt och de sa att man skulle ringa Transportenheten och jag undrade varför man inte berättat detta för mig tidigare eftersom jag sagt till dom att Tintin skulle få åka skolskjuts. Men de hade inget bra svar på det. Jag ringde transportenheten och han sa att min grabb skulle ju gå på Öllsjöskolan så han hade ingen rätt till skolskjuts, men jag har ju hört innan att bara man bor i rätt skolområde så ska man ha rätt till skolskjuts (men det finns folk som ljuger och det har jag märkt sen en tid tillbaka). Men iaf, så kom vi fram till att Tintin kunde få åka med bussen på morgnarna (de morgnar han behövde) till skolan eftersom skolbussen går förbi där vi bor och den avslutar sin tur på Väskolan, så han snubben jag pratade med sa att han skulle meddela chauffören så han visste att han skulle stanna där ibland. Som tur är behöver jag inte meddela exakt vilka dagar och så, för jag sa ju att det gällde ibland varannan vecka och bara morgnar. Hade blivit väldigt struligt isf och då hade jag hellre kört honom. Sa till den där snubben på transportenheten att de kanske skulle skriva med på hemsidan att man måste ringa och anmäla att ens barn ska åka med skolbussen så andra föräldrar också vet, men han förstod inte hur jag menade. För bodde man i rätt upptagningsområde så behövde man inte göra det, då skulle barnen bara behöva gå ut och ställa sig vid hämtningsplatsen. Men så lät det ju inte alls på chauffören. Men men, nu är det gjort. Tintin kom till skolan :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0