Milton vs Fårpläd 0-1

Idag bar det av till Ikea Älmhult för att införskaffa det sista till Dexters rum. Var inne på fyndet och hittade Ludde fårskinnspläd för 99:-. Köpte en sån. Efter ett par timmar åkte vi inom mamma och plockade upp Tintin. Han ville vara där istället för att följa med på Ikea. En liten omväg bara.
 
På kvällen satt vi i vår goa soffa och kolla film. Milton såg lite spöken då och då och sprang ut i trapphallen och skällde. Lizzy sympatiskällde men hon förstod aldrig varför. Jimmy stängde dörren till Dexters rum och Milton lugna sig lite. Men vid ett par tillfällen ställde han sig och skällde vid Dexters dörr ändå. Jag gick in där och tände lampan. Milton skällde. Jag började plocka bland Ikea-grejerna och när jag tog upp pläden flög han in i tv-rummet till Jimmy. Så tuff var Milton alltså. Rädd för en jäkla pläd. Lizzy förstod inte riktigt varför han var rädd men blev såklart tveksam när han betedde sig som han gjorde. Men hon stod på den och nosa. Ändå våga inte Milton riktigt. Jimmy locka med godis så då sträckte Milton sig så långt han kunde för att få godiset utan att behöva röra pläden. Efter en stunds träning la vi undan den igen. Nytt försök imorgon när det är ljust ute :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0