Snuttefilt

Såhär långt har jag kommit på snuttefilt 1 av 3.
Velour var ju inte det roligaste tyget att sy en söm runt men annars var det ok att jobba med.
Langettstygn och sedan ett varv fasta maskor.
Tyvärr kommer jag inte längre på denna filten, kan börja på de andra två.
Säkerhetsögonen (de som syns på robothuvudet) gick ej att fästa med den medföljande plattan!!!
Meningen är ju att piggarna (enligt bilden) ska göra så att plattan ej kan ramla av "ögat", därav namnet säkerhetsögon. Och det är dessa som rekommenderas då man tillverkar baby/barngrejer.
Jag har använt ögon i en mindre storlek innan och då var det en annan platta till som fäste jättebra.
Men denna plattan var totalt värdelös! Så innan jag kan slutföra min första robotsnuttefilt så måste jag jaga fatt på nya säkerhetsögon! Tycker inte att det blir lika fint att virka ögonen eller sy dom, så jag måste hitta ett par snart! Kliar ju i fingrarna att bli färdig :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0