Halstub

Ja, det var ett tag sedan jag berättade att jag hade påbörjat en stickning.
Det var också ca en vecka sedan jag blev färdig med den. Men det var först idag som jag fäste de två trådarna som skulle fästas. Tänk att det ska ta sån tid!
Såhär blev iaf slutresultatet:
När jag maskade av så gjorde jag det på det "vanliga" sättet, så det blev inte särskilt elastiskt, men den går på mitt huvud!
Garnet jag använde är Himalaya Mercan Batik. Stickstorlek 4 mm.
Jag använde rundsticka vilket gjorde att jag kunde sticka alla varv räta istället för varannan rät och varannan avig för att få ett slätstickat slutresultat.
 
Mönstret finns i Svarta Fårets blogg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0