Sol åt buskskotten

Längs med bäcken så står det någon slags buske.
Såg häromdagen att det började komma upp nya skott i marken och det gamla som stod högt var torrt som fnöske. Bara knäcka av och slänga väck. Så idag inledde jag projektet som innebär att rensa väck allt det gamla så solen kunde nå de nya skotten. Vilket även innebär att jordgubbsplantorna som står där samt hallonuskarna får sol. Hann inte så mycket på dagen eftersom jag hade Dex med mig men blev färdig med knäckandet ikväll.
Före:
Efter:
Inte jättebra bilder såklart. Blir till att elda alla pinnarna någon dag samt räfsa mellan skotten så alla löv och småkvistar också kommer väck. Ska bli intressant å se hur det ser ut när skotten växer upp. Se om vi behåller busken till kommande år eller om vi vill få in solen där med.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0