Välkommen Rocky!

Sedan Jimmy gick med på att skaffa katt har jag letat som en galning. Körde t.o.m. till Löddeköpinge igår med Tintin och Dexter för att träffa en katt via Kattkommando Syd. Dock fick jag inga bra vibbar av katterna där så jag avböjde och körde hem. Samma kväll körde jag, Jimmy och Dexter för att kolla på en kattungekull. Vi föll för den busigaste i kullen. Det stod mellan denna och den keligaste, de andra var tingade. Så de busigaste fick följa med hem. Rocky har vi döpt honom till (självklart efter machomannen Sylvester Stallone). Skeptisk mot hunden och en vaken busig bebis. Men när det lugna sig runt honom har han både busat, ätit och gått på lådan. Inatt sov han vid våra fötter ända tills jag lyfte över Dexter till oss. Då lade han sig vid honom och mös. Precis som om han kände att detta är också en liten en. Skeptisen mot Lizzy fortsätter idag. Hon tittar mest på honom för hon vill fram för att hälsa för att se om det är en potentiell lekkamrat. Hon har inte gjort några utfall på nåt sätt. Men hon kan ju vara ganska på när hon vill något.
Den nedersta bilden är tagen alldeles precis. Däruppe tycker han om att vila. Då känner han sig trygg från hunden (som dessutom backar när han väser) och har utsikt över hela kungadömet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0