Semesterdag 3 - 28 juli

Dag 3 började lugnt med frukost och sedan packade vi in oss i bilen för att köra en mil norrut till Mora.
Vi tog en tur på stan/centrum. Handlade lite kläder inför skolstarten till Tintin för de hade 50% rea i en butik där. Dessutom var det loppis den dagen så jag fyndade lite velourgarn.
Vi lunchade på en pizzeria i Mora.
Dexter var trött så han fick sitta i bärselen på ryggen. Han mös mest med att pilla med mitt hår (därav den vackra frisyren).
 
Efter Mora begav vi oss ett par mil sydöst om Mora till Nusnäs. Jag ville se dalahästtillverkning och köpa en äkta dalahäst. Så jag köpte en liten rosa (den är äkta fast den inte är röd haha).
 
Väl tillbaka på campingen blev det först lek på lekplatsen och sedan tyckte pojkarna att det var tillräckligt varmt för att bada.
Dexter kör bussen och Jimmy ser lagom road ut.
Tintin försökte lära Dexter att simma. Gick väl sådär men han tyckte det var roligt att bada iaf. Tintin hoppade från nryggan längst ut. Men det var inte särskilt djupt, han bottnade dr med goda mått.
 
Innan vi drog oss tillbaka till stugan för kvällsmys passade grabbarna på att spela lite tennis. Även jag testade lite, knakade i båda axlarna. Alla fyra bollarna var till slut utskjutna. 3 av dom återfann.
 
Skön dag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0