Semesterdag 4 - 29 juli

Denna dagen bar det av till Leksands sommarland! Som Tintin hade väntat och äntligen var dagen här.
Parken bjöd på mycket skratt och en del bråk med, det kommer man inte undan med en Tintin och en Minett i samma sällskap.
 
Direkt när man kom in fanns det karuseller. Så det blev en del åk innan vi kunde ta oss vidare.
På en ö hade de byggt en klätterställning med små rutschkanor för de mindre och mittemellan barnen så Tintin passade på att ro lite runt ön medan Dexter lekte. Sedan rodde även Dexter och Jimmy med Tintin.
Såhär busig kan man se ut!
Tintin spelade Lazer Tag. Man fick en omgång gratis eftersom det var en av de större karusellerna som var sönder. Tintin lyckades dock spela ytterligare en gång innan parken stängde eftersom hans stämpel hade spolats bort när han badade i vattenlandet.
Detta kan ha varit Dexters favoritkarusell. Den åkte vi två gånger på raden. Hästarna rörde sig precis som om de galopperade och så gnäggade.
Tintin uppe i full gång med höghöjdsbanan. Ca 10 m upp i luften. Egentligen 12 års gräns men han klarade längdkraven.
YOLO!!!! skrek han innan han slängde sig ut på zipline biten på första banan. (YOLO = you only live once)
Dexter och jag åkte ytterligare karuseller.
Denna var ju rolig, små elbilar. Dock var de ganska sega att styra så jag fick hjälpa Dexter en del.
Räligaste på länge. Aldrig igen att jag klättrar upp i en sån hoppborg. Var dessutom en del kämpande för att komma upp och som ni ser kämpade jag för att det inte skulle gå fort neråt heller.
En slagen hjälte som väntar på att storebror ska avsluta lazer tag spelet innan parken stänger.
 
Ja, som ni ser blev det inga bilder från vattenlandet då där var fotoförbud. Tintin var den enda av oss som badade denna dagen. Jag var på G med Dexter en gång men sen kom han på andra tankar. Rekommenderar att man tar två dagar där då det fanns fler roliga grejer som vi inte hann med. Vi tänkte inte heller att vi skulle stressa oss igenom parken för att hinna allt så vi njöt av det vi hann med.
 
Vi kom tillbaka sent till stugan men hann njuta en stund av lek på lekplatsen denna kvällen med.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0