"Titta Billy"

Dexter har börjat prata mer med Billy och förklara saker. I eftermiddags nät Dexter fikade macka så tyckte han att Billy tvunget skulle sitta i matstolen. Så det fick han. Självklart skulle jag fota. Då säger Dexter "Titta Billy mammis tlon". Flera ggr ber han Billy att titta mot mig och telefonen. Dexter förstod ju att jag tog bilder.
 
Nu på kvällen innan Dexter skulle lägga sig så bad han mig hämta välling. Visst jag skulle hämta välling. Då sätter han sig bredvid Billy som ligger i soffan, håller en hand på hans kind och smeker försiktigt och förklarar med sin ljusaste och mjukaste röst "mammi hänta lelle deckas passa billy". Så upprepade han olika delar av meningen medan han fingrade försiktigt på lillebrors haka. Det var en ny sorts ömhet och storebroderlighet som jag inte sett hos Dexter innan. Och självklart tittade Billy och smilade medan Dexter pratade med honom. Det är såna stunder man önskar att man alltid får bära med sig i minnet!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0