Staketbygge

Äntligen har jag tagit bilder på det färdiga staketet så nu kunde jag göra ett komplett blogginlägg om det.
Vi har ju haft problem med lastbilar som kör fel ner på vår väg och sedan vänder på vår gräsmatta. Nu är det slut på dom dumheterna! Första tre dagarna av Jimmys semester gick åt till staket. Första dagen slog han ner ca 40 stolpar, jag skulle försöka se till att stolparna blev raka. Andra dagen skruva han fast planket med hjälp av min far. Tredje dagen kapade han stolparna upptill så de blev samma höjd.
 
Före:
 
Under arbetets gång:
 
Efter:
 
Det blev strax över 80 m staket. Ända från början av vår tomt till husgaveln. Alltså inte ända fram till infarten för det kändes onödigt. Stolparna är hopplock från inhägnaden vi rev och från ett staket som pappas kompis uppe i byn inte ville ha kvar. Planket inhandlades från Byggmax. Nästa sommar kommer staketet målas, vilken färg har vi ännu inte bestämt men troligtvis inte vitt.
 
Vi är nöjda!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0