Ikea Älmhult

I söndags blev det en tur till Ikea lite halvt oplanerat. En säng till Dexter stod på inköpslistan. Det var jag, Jimmy,  Billy, mamma och Dexter som åkte. 
En säng blev det och lite smågrejer. Men inte utan en trilskande Dexter. Han åt upp alla sina köttbullar på tallriken när vi luncha medan han försökte hälla resten på golvet. Sen gick jag och Dexter i förväg så mamma och Jimmy kunde dricka kaffe i lugn och ro.
På soffavdelningen roade han sig kungligt. Jag satt lugnt i en soffa när jag helt plötsligt upptäckte att ungen klättrat upp i soffan ovanför mig som var fäst på väggen. Jag drog ner honom och förflyttade oss till ett lite säkrare ställe.
Dexter var inte alltid så lätt att få med sig mellan avdelningarna så han fick skjuts av sin far. Men inte ens det dög ibland. 
Jimmy fick god hjälp med att lasta släpet. Och så blev det en glass på hemvägen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0