Bebismys

Igår var en strulig dag på jobbet. Började jobbedagen i Tyringe men efter 30 min körde jag till Vinslöv. Efter typ 20 min där fick jag köra hem. Var överflödig på båda ställena och ska jag jobba tänker jag inte sitta och rulla tummarna. Så jag fick ett kvällspass istället. När jag började kl 15.30 visade det sig att vi var en för många på det passet också, så en annan hade gått hem. Synd, kunde jag lika gärna varit ledig hela dagen men pengarna är goa.

Det positiva med gårdagen var iaf att jag fick dagen fri att utnyttja och det gjorde jag väl. Mamma och Tintin skulle köra till Höör så jag hängde på dom. Där fick jag träffa min lilla goa brorson igen. Han hade minsann vuxit en del. Tänk va fort det går!!! Nu är han 7 veckor gammal. Hade tyvärr ganska mycket magknip men nåt litet smile fick han fram iaf. Det är så mysigt med bebisar, tills dom skriker. Men då kan man lämna dom ifrån sig ;) Haha, det är bra det också. Tintin och Martin bakade en citronsockerkaka, de använde en stor citron men det var gott ändå :) Imorgon är det dags för sista jobbedagen på sträck!!! 13 dgr är inget att leka med. Men snart är det över. Ser framemot mina 2 veckors semester. Ska bli gött, hoppas bara på bra väder med.



Nu när vi kollade igenom bilderna på Kasper så kom en del upp och ner. Då säger Tintin "Då kan man tro att han är en spiderman-bebis" haha, ja det kan man ju tro ;)


Tintin i bilen på väg hem.

Tintin har fått vara till nytta hemma hos morsan. Han har fått lite uppgifter här om dagarna. Som igårmorse så fick han torra en del av disken. Och sen hjälpte han morsan att köra ved. Han fick såklart betalt också. En 5a för besväret. Vi fråga om han skulle betala skatt med, då sa han 150 öre ;P Vi kom fram till att han slapp betala skatt, för tydligen var det morsan som skulle leka staten då.



Maja
2010-07-30 @ 07:45:50
URL: http://majapirayan.blogg.se/

nä inga fler objekt på gång.. vi tar det lite lugnt med husletande nu.. vi behöver ny bil så ev blir det det istället.. :/ men ja hoppas vi har hitta vårt hus innan siri blir allt för stor :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0