Egen pool!

I lördags var vi på Biltema och köpte en pool. Äntligen hade vi tänkt färdigt och bestämt oss för att göra slag i saken. Hur svårt kan det vara att ha en pool när var och varannan svensk har en? Plus att då kanske vi får ut Tintin på dagarna lite mer med. Så vi köpte en pool och installerade den under lördagskvällen. När vi tänkte gå och mysa lite medan poolen fyllde sig själv passade Lizzy dock på att hoppa i den och göra hål i botten. SUCK! Det var bara till att montera ner den och åka in till Biltema och byta den dagen efter. Så i söndags gjorde vi nytt försök med att montera ihop den och börja fylla den. Lizzy fick inte vara i samma hage som poolen, vi ville inte riskera nåt. Grannarna hade jag mött på Biltema under lördagen så jag hade sagt på skoj att vi skulle tömma brunnen för att få vatten i poolen. De hade då sagt att vi kunde försöka, den skulle nämligen klara av att ge vatten åt hela Nöbbelöv enligt mannen som borra den. Ja tyvärr hade den mannen fel. Vi försökte inte fylla poolen på direkten utan vi tog en stund då och då, men tillräckligt för att nästan tömma poolen igår! Så inatt fick brunnen fylla på sig och idag har jag bara vågat fylla ca en kvart för jag behövde ju tvätta och diska lite med. Men men, snart är den säkert fylld. Har börjat experimentera med kloret nu och ph-halten. Så man lär sig det också :)
Man ska släta ut vecken när man börjar fylla på, så jag gick och drog i poolkanten nertill medan Tintin jobbade inifrån poolen. Självklart stod han och fjantade sig så Lizzy tänkte att "där i är det nog skitskoj" vilket hon tyckte för hon såg väldigt glad och sprallig ut när hon hoppade ut från poolen haha.
Medan jag och Tintin jobbade med poolen klippte Jimmy och Dexter gräset. Det var en sån där kväll när Dexter hade vägrat somna. Det var dessutom lite varmt i sovrummet så jag förstod honom. Klockan är ca 21.00 när bilden togs. Efter att ha åkt lite gräsklippare somnade han gott :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0