Dåligt uppdaterat

Jag vet att jag knappt har uppdaterat bloggen på sistone men jag har knappt varit hemma heller. Dessa dagarna har det varit full fart och alltid nåt att göra, men nu har jag en förmiddag över :)

Fredag:  Jobbade sista dagen på stroke. Blandade känslor. Men det ska bli kul att komma till nåt nytt :) På kvällen blev det tacokväll hos VLJ. Jag hade med HL och våra barn. Så sammanlagt blev vi 3 vuxna och 5 barn. Tintin sattes i lite svår situation för han är van vid att leka med VLJ's son själv så det blev en del diskussioner men det löste väl sig ändå ganska bra. Maten var god som vanligt och mätta blev vi allihop. Vid matbordet frågade VLJ's son om HL var Tintins pappa. Lite gulligt. Vi sa att det var han inte. Då kom följdfrågan om Tintin lånade HL. Det var en rolig kväll. Sen körde vi hem till HL. När vi hoppade ur bilen pilade LL (HLs son) och Tintin iväg. Precis då gick det förbi en kvinna, så sa hon "Visst är det kul med tvillingar", "mm" sa jag medan HL sa att de inte var tvillingar. Då skämdes kvinnan, jag vet inte varför. Och hon kände sig tvungen att förklara varför hon trodde de varit tvillingar. Men va tusan, jag tyckte bara det var kul.

Lördag: Spenderade förmiddagen och åt lunch hos HL. Sen drog jag och Tintin vidare till Sörby, skulle ha rensat i trädgården men såklart så började det ösregna medan vi körde, så den planen sket ju sig. Lämnade Tintin hos morsan och drog hem igen. Dags att göra sig festfin. På kvällen var det kräftskiva hos LB. Hade himla trevligt, men vid 23.30 gav jag och HL upp och begav oss hemåt.

Söndag: Blev en slappedag eftersom jag skulle jobba kvällen i kommunen. Så vi gjorde inget särskilt. Bara tog det lugnt och inväntade alla barn som skulle komma tillbaka från sina barnvakter.

Måndag: Jag var ledig!! Och den ledigheten spenderades väl. På förmiddagen åkte jag till huset och rensade i trädgården. Fan vilken tid det tar men det blir ju fint efteråt iaf. Pappa och gänget kom förbi och kikade på det. Sen drog jag hemåt, blev en vända inom Maxi för jag skulle laga mat till HL på kvällen. Hem och duscha en snabbis sen vidare till sjukan för att bjuda på fika på Stroke. Sen hem för att plocka upp maten för att dra vidare till HL, då kommer jag på att det är besiktning imorgon (läs idag) och får dra ner alla tavlor och spackla hålen. Så då blev det körigt där. Men till slut kom jag iväg. Hos HL lagade jag ett recept från senaste Buffé tidningen. Fläskkotletter med coleslaw, dock hittade jag inga goda fläskkotletter så det blev snitzlar men det funkade precis lika bra! Receptet hittar du här!!!

Så nu sitter jag här i min lgh och väntar på att ABK ska komma och besikta den. Sovmorgon fick jag inte heller :(



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0