Slappelördag

Kvällen igår gick så fort. Fick jobba över lite, typiskt när det är fredag och man bara vill hem och greja. Men så går det när sjukhusen inte gör som man kommit överens om :P Förståelsen för personen i andra ändan av luren är verkligen liten ibland. Aja, nog talat om det. Åt middag hos morsan igår, sen packa vi ihop allt och körde hem. Lämnade Tintin hos Jimmy och drog hem. Försökte vila men det gick såklart inte. Sen drog jag hem till HL och hade lite fredagsmys där. Har varit där en sväng idag med. Behövde ju fördriva dagen med nåt så varför inte i gott sällskap? Är hemma nu. Tänkte slappa tills det är festdags i Åhus. Inflyttningsfest hos en kompis. Men jag ska såklart upp tidigt imorgon så jag ska inte festa direkt. Men det ska bli kul att träffa alla folk som man inte sett på ett tag. Bara snacka och umgås, man måste det med ibland.

I förmiddags fick jag ett ryck och gjorde vid alla avloppen här. Kom att tänka på vad fastighetsskötaren hade sagt om duschavloppet, att det var typ sammankopplat med alla andra avloppen. Han provade spola i alla och det rann ju sakta överallt. De kunde inte förstå detta. Så jag rensade i köket (skruvade inte av rören och så utan skruvade bort locken för hålen i vasken och tog skiten där i) och handfatet i badrummet. Duschavloppet var redan fint. Och gissa vad? Sen rann det snyggt och bra ner i duschavloppet utan att översvämma!! Så nu kan min skruvmejsel få flytta ut från badrummet :D Nu behöver jag inte lyfta upp hela insatsen i avloppet när jag ska duscha mer. Intressant va? Jag är bara så glad att jag kan duscha normalt igen. Kan ju vara bra för nästa hyresgäst att det går också ;) Btw 22 sökande på min lgh i skrivande stund. Hoppas att den som får den vill ha den en månad tidigare. Håll tummarna för mig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0