Smarthue

Tintin har blivit en riktig liten skämtsam typ. Lämnade honom hos morsan igår, vi grillade lite korv innan jag körde till jobbet. J var sist till bordet och då sa Tintin "Korvarna är slut, du får ingen" Men J såg ju att där låg på korvar på grillen, då sa Tintin "Men de är till Mynta". Bara en sån sak, att han drar till med skämt på det viset! Helt sjukt kul, vad vi skrattade :) J är morsans hyresvärds son, eller vad man ska säga.

Hämtade honom idag. Han mötte mig i dörren, Stod och höll sig om benet, sa att han hade brutit det idag men det hade "läkit" (läkt) igen. Tur var väl det. Jobbigt med brutet ben haha. Han hade ramlat och skrapat sig på knäet. Riktigt skönt verkade de ha haft det. Hade åkt till Tydingesjön och badat både idag och igår. Tintin var riktigt nöjd.

Det var jag också, för gissa vad som kom med posten idag?!?! Inget mindre än mitt efterlängtade spel: Lego: Harry Potter :D Åkte inom OnOff och köpte en handkontroll så vi kan spela tillsammans. Fick ju bara 1 handkontroll med xboxet som jag lånar av min bror. Men nu har jag en alldeles egen :) Har hunnit spela lite med Tintin på kvällen. Riktigt roligt! När jag spelade demot hos lillebror tyckte jag att det verka svårt, men nu får man ju lära sig trollformlerna från början och vad de ska användas till, man har lektioner typ. Det är riktigt kul :D Tintin gillade det också. Fast han har inte riktigt kommit in i det med de olika formlerna. De andra lego spelen är lite lättare. Men det kommer ;)


(bilden är lånad från cdon.com)

Nu blir det film och sen sängen. Ska tvätta en maskin imorgon kl 10, sen ska vi bara ta det lugnt innan det är dagis och jobbedags.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0