Första tanden

Liten blir bara större och större. I lördags tappade Tintin sin första tand! Den hade varit lös i över 2 veckor, så det kändes som att det var på tiden. Vi hade precis åkt från ett par bekanta till Henrik i Everöd, barnen hade fått varsin klubba, och precis när Henrik börjar köra säger Tintin glatt "Jag tappade tanden mamma!". Sen fick jag sitta med den i handen tills vi kom hem. Väl hemma blev det bus en stund innan tanden till slut blev lagd i ett glas med vatten. Jag och Henrik diskuterade olika sätt att utföra tandfé historien. Man kan ju göra så mycket med tanden: lägga den i vatten, hälla salt i vattnet, lägga den under kudden m.m. Vi valde att lägga tanden i ett glas med vatten. Sen ställde vi det på spisen bara (OBS notera att plattorna ej var igång ;) ). Jag ville inte att Tintin skulle in och greja i kylskåpet på morgonen när han vaknade. Han hade svårt att somna eftersom jag och Henrik var vakna. Han ville att vi också skulle lägga oss direkt så att tandfén kunde komma, men jag sa att hon kom inte förrän vid morgontimmarna eftersom Sveriges barn stod sist på hennes lista så hon hade en massa andra länder att besöka sist. Han verkade nöja sig med det, för han somnade iaf sen efter en stund. När han vaknade på söndagmorgonen (kl 6.50) gick han direkt till köket. Jag hade hällt ut vattnet och stoppat en 20-lapp i glaset. Han blev så glad när han såg pengen i glaset att han sprang ut till mig och henrik och pratade så högt om att han hade fått en tjuga, sen gjorde han en liten dans (typ en segerdans), det var nåt av det gulligaste jag sett :) Kul när dom blir så glada av så lite. Pengen förvaltas nu i huset och tanden likaså. Han ska ju spara ihop till Star Wars lego så han får nog tappa ngr tänder till innan han kan köpa det ;)

Nu ska jag städa lite i lägenheten innan det är jobbedags!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0