Milton <3<3<3

Den 30e maj skrev vi till de personerna som vi sålde Milton till för att önska honom grattis på 2 års-dagen. Det var bara en början på en jakt att få reda på vart han hade tagit vägen. När vi inte hade fått svar 3 veckor senare så skrev jag ut en efterlysning på facebook och uppmanade folk att dela den vidare. Och vilket gensvar jag fick! Fick många tips på kort tid. Och till slut hade jag ett mail i min inkorg på facebook "Snälla ring mig. Jag har köprt Milton". Rysningar gick igenom hela kroppen. Pratade i telefon med tjejen, och för att göra en lång historia kort, hon var den nya ägaren till Milton sedan ca 1 månad tillbaka! Jag tänker inte skriva om de människor som vi sålde Milton till här, men ett seriöst hem var det inte.
Vi åkte till byn där nya ägaren bor igår och fick träffa denna härliga kille. Vi skrattade mycket och delade historier och han är precis lika härlig som innan och har kvar sina olater. Det känns otroligt skönt att ha träffat honom och veta att han nu har det bra. Han är hos en människa med erfarenhet av omplaceringshundar, som tränar honom och vill hans bästa. Bortskämd med mat är han också men det är han värd! Han har dessutom en kompis i nya hemmet i form av en liten chihahua (ursäkta stavningen) och hon är bossen trots sin storlek!
Vi är evigt tacksamma för att ha fått träffa honom igår och vi står redo för att vara hundvakt om det någongång behövs :)
Det tog en stund innan hundarna busade på som vanligt. Det har ju trots allt gått ett halvår och Milton har nya erfarenheter. Han parerade fortfarande med rumpan när Lizzy busade med honom och hon siktade på hans bakben när han var upptagen med annat, precis som vanligt. Dexter fick också en fin kyss av Milton och en ny frisyr. Tintin var lite avvaktande. Han mindes ju hur det var att bli puttad och omkullsprungen av två hundar mitt uppe i bus. Men alla var vi glada, trötta och nöjda efter eftermiddagen :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0