Första påsklovsdagen

Dagen började med sovmorgon till nästan åtta. Och tur var väl det eftersom Dex sovit väldigt dåligt inatt. Fler tänder på G?
Tintin vaknade inte förrän efter halv tio. Så på förmiddagen hände här inte så mycket. Vi chillade mest.
 
Efter lunchen gick vi bort till Wramsån. Eller ja, Tintin cyklade. Det är mäktigt när vatten forsar, vilka krafter det ligger bakom! 
Tintin skulle tvunget klättra ner för branten för att sitta närmre vattnet. Nervös var jag och kunde se framför mig hur han ramlade i vattnet och drogs med strömmen. Självklart klarade han detta galant.
Lizzy undrade hur lillhusse kom dit och hur hon skulle komma efter, men hon fick hålla sig på bron med oss.
 
Och Dex satt väl inpackad i vagnen eftersom det småregnade.
 
Jag och Tintin körde några tävlingar "puh-pinnar". Han vann en gång, jag en gång och så blev det lika en gång.
För er som är osäkra på vad puh-pinnar är så är det när man har varsin pinne som man släpper samtidigt på en sidan av bron, sen springer man över till andra sidan och ser vems pinne som kom först. Självklart bör man se till att välja pinnar som inte liknar varandra alltför mycket. 
 
Eftermiddagen fortsatte med mys den också. Fick lite hjälp av Tintin att hänga upp tavelhyllorna. Nu är bara frågan var tavlorna håller hus!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0