Thailandsresa och IVF

Här kommer två drömmar som jag drömde i helgen när jag sov på dagarna.
 
Thailandsresan:
Jag och Jimmy var på resa i Thailand. Något man drömt om länge och väl. Dock var det inte vita sandstränder och så fräscht som man kunde tro. Stranden var full med äckliga krabbor och insekter som nöps och bets. Och dessutom fullt med skräp! Inte bara plast och kartonger utan metalldelar som skar sönder folks fötter. Turistguider försökte alltid värva turister till att plocka skräp på stranden så vi plockade litegrann. Sen blev vi visade en återvinningsstation där de hade containrar fulla med kläder som skulle smältas ner till bilbränsle. När vi stod på återvinningsstationen hade vi utsikt över en fotbollsplan där det pågick en marknad. Då kom Marie gående med sin katt Willow i famnen, breve sig på varsin sida hade hon Vevve och min bror Benny. Vi mötte upp dom senare på hotellets restaurang. Maten där var dyr och ofräsch, jag som trodde vi hade åkt med all-inclusive. Så var tydligen inte fallet. Jag frågade Marie om det varit en bra promenad med katten, men tydligen hade den varit allt annat än bra. Vi gick ut en runda efter maten och gick förbi diverse lekplatser. Det fanns gungbrädor som var så höga som 12 m upp i luften. Barnen uppe ner för dessa gungbrädor. Jag blev helt nervös. Sen fanns där lika höga rutschkanor med ett slags band (som i kassor i mataffären) som man åkte nerför, och av någon anledning låg det stora elefantskithögar på dessa banden. Men det struntade ungarna i, de åkte ändå. Sen vaknade jag.
 
IVF/Surrogatskap:
Jag var på jobbet när jag fick ett samtal från Marie om att hon ville låna ett par grejer av mig. Visst sa jag. Jag tog med en kollega som bärhjälp, körde och hämtade släp, hämtade grejerna hemma hos mig och sen körde jag iväg till Marie. Hon hade nyligen flyttat till sin gamla lägenhet på Östra Storgatan, fast planlösningen var lite annorlunda. Jag och kollegan bar upp diverse lådor fulla med papper. Väl uppe i lägenheten bodde Marie där med två stora hundar som var gudasnälla och sina katter. Sen hörde jag ett litet bebisgny från hennes sovrum. Där låg hennes son som var ca 6 månader gammal. Marie tyckte inte om att jag höll honom och gullade honom, det var ju hennes son och inte min, trots att det var jag som hade fött honom åt henne. Jag hade tydligen genomgått en IVF och varit surrogatmamma åt Marie. Men det kändes ändå som att barnet var mitt för det var så himla likt Dexter, förutom sitt ljusa hår och blå ögon. Självklart skulle jag inte försöka ta barnet som Marie försökte framställa det, men jag hade en konstig känsla ändå att det var mitt barn som hon hade. Marie sa att hon aldrig igen skulle ringa mig, hon ville vara ifred med sin son. Sen vaknade jag.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0