"Sängorm"

Köpte ett babynest till Billy men detta börjar han bli alldeles för stor för. För lång blev han för ett tag sedan så jag har inte det knutit i fotändan. Så jag har tänkt ett tag att jag skulle sy en slags sängorm istället för babynestet och nu äntligen fick jag tummarna ur!
Tyget är återanvänt från tre av min fars gamla arbetsskjortor samt några av mina tröjor. Det gick åt ca 4 kuddar (Ikeas billigaste) som fyllningsvadd. Längden blev strax över 3 m och omkretsen ca 44 cm.
Pappas skjortor från Linjebus, Connex och Veolia.
Utklippta bitar.
Denna ordningen får det bli.
Här ska han nog spva bra min lilla bebis. Kippandet av tygbitar var det som tog längst tid för att få de någerlunda raka (skjortorna kunde man riva). Sen har jag sytt ihop allt ganska hastigt, var aldrig någon idé att försöka få den helt synmetrisk. Jag är iaf nöjd! Den kosta mig inte många kronor, skulle jag köpt en färdig så hade det kostat ca 480 kr men då hade jag inte fått denna behaglighetskänsla över att jag själv gjort den.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0