Kosläpp på Nöbbelövs Ekologiska gård.

Idag tog jag och Dexter cykeln upp till Nöbbelövs ekologiska gård. Det vankades kosläpp. Vi kom precis i tid och fick plats på en halmbal när kossorna började släppas ut. Lite lugnare än kossorna i Önnestad kändes det som men fortfarande skuttandws galoppandes och stångandes.
 
Höjdpunkten för Dexter var de traktorer som barnen fick provsitta. Köerna försvann fort så vi satt länge i dem :)
Tror han önskar sig en riktig traktor när han fyller år.
 
När jag väl fått honom att slita sig från traktorerna kollade vi i kostallet. Där var en box med ngr kor kvar. Den andra ville bli både klappad och slicka på en. Det kändes som en väldigt stor kattunga, sträv.
Sen gick vi in till kalvarna. Det mest intressanta där enligt Dexter var inte kalvarna utan hinkarna med låtsasspenor som kalvarna drack mjölk ur. 
 
Sen begav vi oss mot getsläppet. Vi missade när getterna släpptes men hann mysa lite med dom. Precis vid gethagen stod dock en jättestor grävmaskin som Dexter var superimponerad av.
Dexter var inte ett dugg rädd för getterna. Han skulle klättra med dom. En svart get kelade med honom (huvud mot huvud) sen sa Dextee att det var han kompis.
 
Så det blev en riktigt ensam-mystid för mig och Dexter :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0