Tintin 12 år

Den här godingen fyllde 12 år i lördags.
Enligt hans önskemål skulle vuxenkalasen eller festen hållas på kvällen. Så alla gäster var inbjudna kl 18.
Vi hade fixat och gjort iordning i kallgaraget så vi skulle slippa trängas samt att de gäster med pälsdjursallergier inte skulle plågas. Vi hade tur med vädret, det började ganska grått men sprack upp framemot eftermiddagen.
 
Det bjöds på tacopajer och sallader som varmrätt.
Paket öppning. Dexter och Billy hade ngr paket att öppna dom med eftersom det var folk som kom långväga ifrån som inte hade firat dom innan.
 
Innan efterrätten körde vi dessutom ett litet quiz med händelser från år 2005. Vissa deltagare fick påminnas vid flera frågor att det var 2005 som frågan grundade sig på ;)
Inger, Maria, Adde och Rasmus vann med 9 poäng av 13 och de båda andra lagen fick 7 rätt var.
 
Tintin hade önskat en marängtårta (nutella, grädde och daimkross mellan bottnarna) och en vanlig princesstårta.
Jimmy körde iväg med barnen ngr timmar mitt på dagen så jag kunde i lugn och ro göra tårtorna och dessutom hinna påbörja städningen. När Jimmy kom hem byttes vi av så jag lekte med barnen medan Jimmy städade färdigt.
 
Järngänget som var kvar till sist. Kusin Alex sov dessutom över med Tintin.
 
Tintin var väldigt nöjd med festen så det kommer bli något liknande nästa år :)
Dexter och Billy älskade även dom att det var så mycket folk och de lekte med kusinerna och hade hur kul som helst. Kusin Viggo hade hoppats på att få åka Jimmys gula volvo men han hade redan hunnit dricka en öl när de kom så det blev inget åk på lördagen. Däremot så stod Volvon redo för Viggo när de kom på söndagen för att hämta Alex, han blev så nöjd så jag får rysningar bara jag tänker på det!!!
 
En bra dag och en bra fest :)
Alltid kul att träffa släkten <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0