Hästkrafter är livet!

Så tror jag att mina minstingar tycker. Dock handlar det inte om våra fyrbenta vänner. Nej det är hästkrafter med hjul det handlar om.
I förrgår åkte minicrossen fram igen efter att ha tankats. Dexter skulle träna lite på att köra själv. Han är utomordentligt duktig på att trixa och hålla balansen med sin springcykel så han skulle få börja träna med crossen. Dock når han inte ner till marken så Jimmy fick ju sitta bakom, vilket också gjorde att crossen fick kämpa lite extra med tyngden. Men vad gjorde det? Dexter var lika överlycklig ändå.
https://youtu.be/PnyYqvUODOw
 
Lillebror är inte den som är den så självklart skulle även han få åka med sin pappa en runda. Han fick dock inte testa gasa och styra själv, han är inte riktigt där än ;)
https://youtu.be/VD47D4nk1eU
(verkar inte som att filmerna vill funka direkt i inlägget så klicka på länkarna för att kika på dom)
 
Nu är vi ju fullt medvetna om att det saknas hjälm på den ena och kläder på den andra. Det blev lite hastigt påkommet detta. Men hur överlevde man förr i tiden när inte alla dessa skydd fanns? ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0