Jordgubbsplockning

Igår körde jag till pappa på förmiddagen och mötte upp svärmor. Pappa har så mycket jordgubbar och det behövdes plockas av lite så jag fyllde två bunkar med jordgubbar och tog med hem.
Det är ju så gott med jordgubbar, vispgrädde (ovispad) och socker så det blev tre portioner igår.
Blir nog till att frysa in det mesta. Har ju en hel del plats i boxen i källaren.
På eftermiddagen sen så hände det inte så mycket. Tintin lekte med en kompis och jag gick en lång runda med hundarna. Jag måste bli bättre på att aktivera hundarna på dagarna. De behöver jobba med huvudet. 
Ikväll körde jag lite träning med Lizzy och belöningen var matbitar istället för leversnittar. Körde några övningar som vi gått igenom på klubben sen hitta jag på lite egna också. Vi stod vid brunnen så lade jag ut godisbitar. Så fick hon bara ta dom som jag pekade på när jag sa varsågod. Sen gick vi ut i paddocken och då satte jag henne i mitten sen lade jag matbitar i hörnorna. Sen gick jag in till mitten och sa varsågod och peka åt den hörnan hon skulle springa. När hon ätit maten i hörnan kallade jag in henne och sen peka jag på nästa hörna. Så förhoppningsvis blev hon av med lite av rastlösheten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0