Robot snuttefilt/Lovey

Nu är jag färdig med alla tre snuttefiltarna!
Två stycken kommer få följa med till sjukhuset och en av dem kommer få följa med hem igen ganska fort för att hundarna ska få känna på bebis doft. 3 dagar kvar till BF men vi får väl se vad som händer.
 
Inget eget mönster denna gången.
Jag har följt mönstret hos --> repeat crafter me <--
 
Jag hittade inget fint fleecetyg så jag köpte velour istället.
Jag använde mig av drops Muskat och virknål 4.0 mm.
Säkerhetsögon valde jag storlek 12 mm.
 
Velourtyget klippte jag i bitar om ca 21x27 cm.
Klippte två bitar och sydde ihop räta mot räta och lämnade ett litet hål och vände tyget ut och in så avigan kom in och rätan ut. Det lät krångligt, hoppas ni förstår hur jag menar.
Sedan sydde jag langettsömn runt kanten för att sedan kunna virka ett varv fasta maskor.
Därefter var det bara till att fästa ben, armar och huvud :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0