Babytofflor/Rävtofflor

Nu är jag färdig med detta snabba projekt. Kombinerade två mönster för att få det djuret jag ville ja.
Mönstret på toffeln kommer från Järbo och det hittar du --> HÄR <--
Mönstret på räven kommer från ReapeatCrafterMe och du hittar det --> HÄR <--
 
Jag tyckte att storleken på tofflorna inte riktigt stämde enligt mönstret eller så virkade jag väldigt hårt.
Har ju en 7,5 månaders bebis som jag kunde testa dom på.
Så jag gjorde en storlek mittemellan 74/80 och 86/92, använde mig alltså av 18 lm som grund.
 
På rävmönstret gjorde jag också en liten förändring. Jag tyckte att det vita var alldeles för brett på grundmönstret så istället för trc/triplecrochet så gjorde jag dc/doublecrochet som den yttersta maskan längst upp.
 
En liten svans där bak.
 
Alldeles bedårande söta!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0