Valencia 10-14 nov: Dag 1

Egentligen finns det inte så mycket att skriva om resedagen. Vi fick skjuts av pappa till Hyllie i Malmö där vi tog tåg över till Kastrup, men eftersom tåget var försenat hoppade de över Kastrup-hållplatsen (bara halva tåget skulle ju hoppa av där!!!) så vi fick kliva av tåget på hållplatsen efter och sen hoppa på ett tåg som gick till Kastrup därifrån. Flygresan gick bra. Men väl på plats i Alicante (som vi flög till) så fick vi en chock i disken till hyrbilsstationen. För att hämta ut bilen jag betalat för skulle vi antingen lämna en deposition på 1100 EURO eller köpa en helförsäkring för 200 Euro. Så vi fick surt slänga upp pengar för en försäkring. Varenda en som skulle hyra bil hade samma dilemma. En stackars tjej lade upp kreditkort efter kreditkort. Bilfärden som jag trodde skulle ta 1 timme till Valencia tog nästan två (jag hade antagligen räknat fågelvägen). Vi hamnade dessutom på en betalmotorväg. Väl i Valencia hittade vi inte hotellet för jag hade skrivit ut karta till fel väg, så efter att ha frågat efter vägen två ggr, först av en spanjorska som inte kunde ett ord engelska och sen av ngr stycken som satt och drack öl vid en pub, så fick jag sätta igång dataroamingen och köra igång GPSen. Klockan var då 20 på kvällen och vi var lagom hungriga och trötta!
 
Dag 1:
Efter frukosten begav vi oss till banan. På schemat stod Free Practice 1 och 2. Enligt google maps skulle det ta ca 26 min dit, men det var bilkö lite här och var och spanjorera kör som galningar så det tog det dubbla. Men vi behövde iaf inte använda kartan mer än första dagen för det var lätt att hitta till banan.
Väl framme så gick vi lite bland alla stånden och köpte varsin supporterpryl.
Varsin keps blev det.
 
Sen letade vi upp våra platser. Vi hann se lite av FP1.
På bilden Jorge Lorenzo på väg ut ur depån. (Jimmy favorit)
Valentino Rossi på väg ut ur depån (min favorit).
 
När FP1 var färdigkörd ställde vi oss och titta ut över paddocken.
Marc Marquez. Han spenderade en lång stund med sina fans.
Jorge Lorenzo, spenderade typ 2 sek åt sina fans och jag sa nån sur kommentar om detta.
Tji fick jag när Valentino Rossi (som hade dubbelt så många som väntade på honom) spenderade typ också 2 sek åt sina fans.
 
Obligatoriskt att ta bild på sig med banan i bakgrunden.
Hulk Hogan var också på plats för detta spektaklet!
Vi såg och tog på bild på Bautista eller Rabat (svårt att se skillnad på dom), Dani Pedrosa, Pol Espargaro m.m.
 
Sen begav vi oss av tillbaka mot hotellet för att sedan ge oss ut på stan.
Detta fiket låg i anslutning till hotellet och blev "vårt fik".
Vi hittade snabbt ner till stadsparken, och ja jag skriver "ner till" eftersom den låg mellan vägarna ca 10 m neråt. Den var ca 50 m bred och en mil lång. Riktigt härlig park. Mycket grönt. Folk rastade hundar, joggade, spelade kort, rastade sina barn, bara satt och njöt. 
Operahuset
 
Karta över parken
 
En häftig lekplats som hette Gulliver. Det var en härlig plats för barnen att klättra och leka på.
 
När vi tog oss ur parken och gick lite på staden så tappade vi självklart bort oss och fick fråga oss fram vart vi var. Vi hittade till slut tillbaka till hotellet och kunde få i oss mat innan vi somnade.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0