Feberhallucinationer

Vilken natt vi har haft. Trodde vi skulle få sova men så var inte fallet. Jag hade svårt att somna eftersom jag vilade igåreftermiddag (behövde det pga förkylning) så vid halv tolv piggna jag till av att Dex låg och huttra bredvid mig. Min första tanke var att nu frossar han. Så jag stopoa om honom med dubbla täcken och filt och min kroppsvärme. Minns från sjukhuset hur hemskt det var med frossa, kunde bara tänka på de stackarna i koncentrationslägrena. Det tog väl ca en halvtimme sen sluta han huttra blev supervarm och började skrika. Jaha, nattskräcken tänkte jag. Men det varade i över fyra timmar. Det var inte förrän efter par timmar som det slog mig att det måste vara hallucinationer pga febern. Mest skrek han om spindlar. Han vägra ligga i sängen. Jimmy bar runt honom till strax efter två sen tog jag över för Jimmy behövde sova så han skulle orka jobba idag. Jag gick ner med Dex i soffan och satte igång tv och surfplatta för att få honom att tänka på annat. Men de där spindlarna såg han ändå då och då. Han såg även sniglar, tigrar och ett par krokodiler. Till slut orkade inte jag mer pch det var dags för Jimmy att stiga upp så då satt han med Dex på soffan en stund och till slut somnade han ifrån sina syner. Dex sov sedan till strax efter 10. Han har tittat sig omkring lite men ser inga kryp längre. Tänk så verkligt det måste varit för honom. När man ser honom nu kan man knappt tro han är sjuk. Jag proppar honom full med vätska, aptiten finns inte där riktigt. Så denna dagen kommer mest bestå av mys..om jag får bestämma ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0