Dexter - busfrö

Och självklart, ett inlägg med Dexters hyss.
Såhär grann kan man vara när man hittat en penna med en stämpel i ena ändan. Några leksaker blev också stämplade. Men som tur var klarade väggar, golv och dörrar sig! Dexter fick sig en lektion i vad "giftigt" betyder och vi försökte tvätta tungan så gott det gick.
 
En morgon innan skol- och dagisdags så blev Dexter helt överlycklig.
Dexter: "Mamma, jag och Tintin har samma tröja"
Jag: "Ja se där, ni har likadana tröjor. Ställ upp er så får jag ta kort när ni har likadana tröjor".
Tintin tyckte det var helt knasigt medan Dexter var jättestolt.
 
Idag när jag skulle stoppa i kläderna i tvättmaskinen hittade jag en burk med färg där. Tur man kollar trumman innan man lägger in kläder. Fast förhoppningsvis hade jag ju upptäckt burken ändå ;)
 
Avslutningsvis en liten bild som hans farmor tog på honom när han sov över där i söndags.
Inger och Lennart hade stått i köket och lagat mat medan Dexter satt i hallen och lekte med bilar (trodde dom ja). Det blev lite tyst på Lennart kollade till honom, han satt med ryggen emot men det tolkades som att han lekte med bilar. Efter en stund hade Dexter uppenbarat sig i köket med denna fina kreation i håret. Han hade hittat någon slags glitter-gel-penna och gjort sig fin. Jag är bara glad att han inte kletade på inredningen ;)
 
Så ingen går säker för Dexter. Han kan hitta på bus var han än är!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0