Solsken och snölek

Både igår och idag sken solen som aldrig förr. Vårvibbar hänger i luften medan snön sakta töar bort.
Idag fick sig både Dexter och Billy en liten tur i pulkan. Billy är dock inte överförtjust i det så det fick bli en kort runda och sedan stannade Dexter kvar ute och lekte med Lizzy som sällskap.
Dexter kunde inte bestämma sig om han skulle dra pulkan eller åka med. Så vi provade en massa olika stilar. Den sista stilen var att lillebror satt i Dexters knä, det slutade med att Dex tyckte det blev tungt och slängde av Billy som självklart började skrika för hur roligt är det att hamna med ansiktet neråt i snön? Sen stannade Dexter kvar ute och lekte. SJÄLVKLART tittade jag ut genom fönstret flera gånger om.
Efter en stund såg det ut såhär:
Ja, han sopar min bil med ett lasersvärd! Det är ändå bättre än att borsta den med en stålborste som han gjort en annan gång.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0