Diktatorn

Dexter är väldigt glad för att styra och ställa över Billy, men så är det ju med de flesta större syskonen. Han kan tillrättavisa Billy när han rör en matstol och säga att den kan gå sönder men sen kan Dexter själv rycka ännu värre i den.
Igårkväll var det "leka med pappas mössor"-dags. Så då bestämde Dexter vilken mössa var och en skulle ha och när det skulle bytas.
 
Denna morgonen har Dexter passat på att styla sin lillebror. Han hittade en nappflaska med vatten och började hälla i Billys hår och sedan borstade han håret. Under denna korta tiden gick jag ut med disk till köket (ja han jobbar väldigt fort herr D). När jag kommer tillbaka in i tv-rummet så säger Dexter "Mamma kolla, Billy ä snygg". Ja då kan man inte annat än skratta. Billy satt så snällt och rörde bara huvudet ibland och då röt Dexter till honom "Billy sitt still" och försökte hålla fast honom.
Vi får väl se hur denna dagen slutar,  om jag överlever!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0