Ledig fredag

Efter tre dagars dagis/förskola så är Dexter ledig idag. Samtidigt som jag försöker plocka, städa och ställa iordning här lite så ser Dexter till att ge mig mer jobb.
Bl.a. skulle han ha en koja byggd, men stället jag föreslog funkade inte, han skulle ha den mitt på golvet så jag gav upp och slängde en filt på golvet och sa "varsågod här har du din koja". Till slut ville han ha en koja i soffhörnan så då fixade jag till det.
Lite lagom koja eftersom han ändå förstörde den efter ca 5 min.
Han har också upptäckt "Talking Tom" appen i sin platta. Så han sitter och pratar med katten där. Tyvärr är den appen lite väl seriös nu så man ska mata honom, låta honom sova, låta honom gå på toa och det där förstår inte Dex riktigt än, han vill ju bara att katten ska härma vad han säger.
 
Billy sitter på golvet och leker. Inte så mycket nytt där. Två tänder sammanlagt har han i munnen. Uppenbarligen kan han ha Dexters tröjor på sig utan att det ser dumt ut (Jimmy hade satt på honom en av Dexters t-shirts häromdagen och det såg helt normalt ut). Så jag tror att Dex ska börja vara snäll mot sin lillebror för han kommer nog kunna ge igen rejält så småningom.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0