Pärlnäsan

Ja det skulle kunna vara Dexters nya smeknamn. Förra veckan så ville han roa sig med att pärla lite. Han ville göra ett halsband. Perfekt tänkte jag, då sitter han och pillar en stund. Hjäpte honom med nål och tråd så han enklare skulle kunna få pärlorna på tråden. Så skulle jag BARA hämta te i köket och kom tillbaka till det här:
Ja, pärlor över hela golvet. "Bankiss måste städa" säger Dexter då.
Han hjälpte till att dammsuga i ca 5 sekunder sen fick jag ta över.
Medan jag dammsög upptäckte Tintin att ungen hade en pärla i näsan och han fick halvpanik. Tintin var jätterädd och började hota Dexter med doktorn och att hans näsa skulle skäras upp. Men Dex fick fräsa lite och sen stund senare kom den ut "den naturliga vägen" med snoret.
Så glad är man när pärlan är ute :)
 
Och så här ser det ut när man ska dricka ur handfatet ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0