Vårröjning

Vilket väder det har varit denna helgen. Igår var det av för mig, Jimmy och Tintin till Ullared. Lite presenter skulle inhandlas till de små. Billy och Dexter spenderade natten och dagen hos Farmor och Lennart. Två speedade barn hade vi sen på kvällen och de var så trötta men ingen av dom ville somna.
 
Idag söndag drog jag ett race i trädgården på förmiddagen. Jag började "riva" busken redan i fredags och spruta ogräsmedel på de björnlokor jag såg (traskade även runt i dungen bakom garaget och på andra sidan bäcken för att spruta på de björnlokor som börjat visa sig där med) så idag fortsatte jag mitt arbete. Fick lite hjälp av Dexter.
Han tog i allt vad han kunde och varje gång han lyckades knäcka av en pinne så blev han själaglad och jublade. Sen fick han slänga upp pinnen på högen. Ca 5 min ficl jag hjälp sen kom annat emellan.
 
Ett flygplan t.ex.
Jimmy var också i full fart med projekt, dock för eget intresse ;) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mitt livsverk

En blogg om mina barn, livet och handarbete

RSS 2.0